Resident Evil 5
1 sayfadaki 1 sayfası
050209
Resident Evil 5
Resident Evil
Resident Evil 4'ün çıkış tarihinden itibaren bu güne kadar gösterdiği
başarı ve aldığı takdirin bir sonucu olarak tanımlayabileceğimiz
Resident Evil 5'in demosu geçtiğimiz günlerde görücüye çıktı. 4.
Oyundan aldıkları ilham ile geliştirilen ve serinin takipçilerini
'acaba çok mu benzeyecek yoksa daha iyisi mi olacak?' soruları arasında
bırakan Capcom, bu seferlik paçayı yırttı gibi. Ama bir sonraki
Resident Evil'da bu kadar kredileri bulunmayacak.
Sıcak ülkenin sıcak insanları
Seriden
çok iyi tanıdığımız Chris Redfield'ın, orijinal Resident Evil'dan 10
sene sonra, Afrika'da meydana gelen olayları incelemesi için
gönderildiği görevi konu alıyor yeni oyunumuz. Yanımızdaki melez hatun
Sheva Alamora ile kendinden geçmiş ve öldürmeye programlanmış zombiler
arasında, bize verilen tek görevi yerine getirmeye çalışıyoruz; Hayatta
kalmak. Yalnız, Redfield'a sağlanan imkanlar ve metrekareye düşen zombi
sayısını hesaba kattığımızda, işler tahmin ettiğimizden de zor ve karın
ağrısı içinde gerçekleşiyor.
Resident
Evil 5, gerek kamera açısı, gerekse kontroller açısından abisi 4. oyun
ile neredeyse aynı. Sizi hızlı bir şekilde aksiyona zorlasa da, alışık
olan oyuncular ortama hemen uyum sağlayacaklardır. Yeni hikaye ile
birlikte gelen yeni eklentiler ise ön yargı dolu takipçileri biraz
sıkabilir. Öncelikle eşya (inventory) sistemi artık gerçek zamanlı
işliyor. Serinin ayrılmaz bir parçası olan oyunu durdurup, karakter
üzerindeki değişiklikleri yapma imkanı artık yok. Y tuşu ile ekrana
gelen çantamızda, kullanmak istediğimizi seçiyoruz. Sırtımıza atlamaya
hevesli onlarca zombi arasında bunu yapmak, göründüğü kadar kolay değil
ne yazık ki,. Bunu kolaylaştıran etken ise D Pad�in hızlı silah/eşya
seçimi için atanabiliyor olması. Yani ok tuşları ile çantamıza
girmeden, istediklerimiz arasında geçiş yapabiliyoruz.
Silah
kullanımı da aynı şekilde korunmuş. LT ile nişan alırken, RT ile ateş
ediyor ve bir gözümüzü mermi sayısından hiç ayırmıyoruz. Çünkü şarjör
değişimini unuttuğumuz anda, her taraftan zombi saldırısa uğramak
mümkün. Hareket ederek ateş etme imkanı olmadığı için, bir
parmağımızın, sırtımızdaki ufak(!) çakıyı sevgili zombilere sunan LB
tuşunda olmasında da büyük fayda var. Bayılan veya sersemleyen
zombileri ise son bir hamle ile yere sermek veya karınlarına vurduğumuz
sağlam bir yumruk ile halletmek elimizde.
Capcom'un sunduğu bir
diğer yenilik ise partnerimiz. Hikayeye nasıl dahil olduğunu şu an için
bilmediğimiz Sheva Alamora, tüm oyun boyunca yanımızda bulunacak.
Birçok oyunda göstermelik bulunan bu özellik, Resident Evil 5'de çok
başarılı oturtulmuş. Alamora, sizinle gerçek zamanlı olarak
mermi/sağlık paylaşıyor, yapmanız gereken şeyler için (şarjör değiştir
gibi) sizi uyarabiliyor, ayrıca karakter kontrolünü kaybettiğinizde,
sizi elinden geldiğince hızlı bir şekilde kurtarıyor. Tüm bu
yapılanları, siz de aynı şekilde Sheva üzerinde uygulayabiliyorsunuz.
Onu kurtarmak, mermi/sağlık paketi ya da silah paylaşmak elinizde.
Yapay zekanın başarılı olarak işlediğini görsek de, Co-op�un verdiği
tat başka tabii ki. O yüzden, imkanınız var ise Online Co-op, en
azından Split Screen Offline Co-op oynamanızı öneririm. (Evet, hepsi
demoda mevcut)
Teknik olarak 'göz kamaştırıyor' terimi sanırım
en doğru seçim olacaktır. Özellikle ışıklandırmalardaki özen,
Afrika'nın ölümcül sıcağını çok iyi hissettiriyor. Lost Planet ve Devil
May Cry 4'de kullanılan grafik motorunun (MT Framework) nimetlerini
sonuna kadar kullanıyor diyebilirim. Yalnız görseldeki özen, ne yazık
ki animasyonlarda pek mevcut değil. Özellikle karakterlerin ölüm ve
vurulduktan sonraki verdikleri tepkiler, 4. Oyundan birebir olarak
alınmış. Havoc'un yapabileceklerini bildiğimiz için, Capcom bu sefer
biraz kolaya kaçmış demek yanlış olmaz.
Virüs'ün yayılmasına çok az kaldı
Mart
ayının ikinci haftasında PlayStation 3 ve Xbox 360 için piyasada olması
beklenen Resident Evil, umarım demosundaki potansiyeli tüm oyun boyunca
korur. Sunduğu Co-op imkanı ve 4. oyunun sorunsuz sisteminin biraz daha
gelişmiş bir versiyonu olarak karşımıza çıkacak olması, beklentileri
arttırmaya yererli. Ama giriş cümlesinde dediğimiz gibi, bu seferlik
oldu sanki. Fakat bir sonrakinde bu kadar anlayışlı oyuncular
bulabileceklerini sanmıyorum.
Resident Evil 4'ün çıkış tarihinden itibaren bu güne kadar gösterdiği
başarı ve aldığı takdirin bir sonucu olarak tanımlayabileceğimiz
Resident Evil 5'in demosu geçtiğimiz günlerde görücüye çıktı. 4.
Oyundan aldıkları ilham ile geliştirilen ve serinin takipçilerini
'acaba çok mu benzeyecek yoksa daha iyisi mi olacak?' soruları arasında
bırakan Capcom, bu seferlik paçayı yırttı gibi. Ama bir sonraki
Resident Evil'da bu kadar kredileri bulunmayacak.
Sıcak ülkenin sıcak insanları
Seriden
çok iyi tanıdığımız Chris Redfield'ın, orijinal Resident Evil'dan 10
sene sonra, Afrika'da meydana gelen olayları incelemesi için
gönderildiği görevi konu alıyor yeni oyunumuz. Yanımızdaki melez hatun
Sheva Alamora ile kendinden geçmiş ve öldürmeye programlanmış zombiler
arasında, bize verilen tek görevi yerine getirmeye çalışıyoruz; Hayatta
kalmak. Yalnız, Redfield'a sağlanan imkanlar ve metrekareye düşen zombi
sayısını hesaba kattığımızda, işler tahmin ettiğimizden de zor ve karın
ağrısı içinde gerçekleşiyor.
Resident
Evil 5, gerek kamera açısı, gerekse kontroller açısından abisi 4. oyun
ile neredeyse aynı. Sizi hızlı bir şekilde aksiyona zorlasa da, alışık
olan oyuncular ortama hemen uyum sağlayacaklardır. Yeni hikaye ile
birlikte gelen yeni eklentiler ise ön yargı dolu takipçileri biraz
sıkabilir. Öncelikle eşya (inventory) sistemi artık gerçek zamanlı
işliyor. Serinin ayrılmaz bir parçası olan oyunu durdurup, karakter
üzerindeki değişiklikleri yapma imkanı artık yok. Y tuşu ile ekrana
gelen çantamızda, kullanmak istediğimizi seçiyoruz. Sırtımıza atlamaya
hevesli onlarca zombi arasında bunu yapmak, göründüğü kadar kolay değil
ne yazık ki,. Bunu kolaylaştıran etken ise D Pad�in hızlı silah/eşya
seçimi için atanabiliyor olması. Yani ok tuşları ile çantamıza
girmeden, istediklerimiz arasında geçiş yapabiliyoruz.
Silah
kullanımı da aynı şekilde korunmuş. LT ile nişan alırken, RT ile ateş
ediyor ve bir gözümüzü mermi sayısından hiç ayırmıyoruz. Çünkü şarjör
değişimini unuttuğumuz anda, her taraftan zombi saldırısa uğramak
mümkün. Hareket ederek ateş etme imkanı olmadığı için, bir
parmağımızın, sırtımızdaki ufak(!) çakıyı sevgili zombilere sunan LB
tuşunda olmasında da büyük fayda var. Bayılan veya sersemleyen
zombileri ise son bir hamle ile yere sermek veya karınlarına vurduğumuz
sağlam bir yumruk ile halletmek elimizde.
Capcom'un sunduğu bir
diğer yenilik ise partnerimiz. Hikayeye nasıl dahil olduğunu şu an için
bilmediğimiz Sheva Alamora, tüm oyun boyunca yanımızda bulunacak.
Birçok oyunda göstermelik bulunan bu özellik, Resident Evil 5'de çok
başarılı oturtulmuş. Alamora, sizinle gerçek zamanlı olarak
mermi/sağlık paylaşıyor, yapmanız gereken şeyler için (şarjör değiştir
gibi) sizi uyarabiliyor, ayrıca karakter kontrolünü kaybettiğinizde,
sizi elinden geldiğince hızlı bir şekilde kurtarıyor. Tüm bu
yapılanları, siz de aynı şekilde Sheva üzerinde uygulayabiliyorsunuz.
Onu kurtarmak, mermi/sağlık paketi ya da silah paylaşmak elinizde.
Yapay zekanın başarılı olarak işlediğini görsek de, Co-op�un verdiği
tat başka tabii ki. O yüzden, imkanınız var ise Online Co-op, en
azından Split Screen Offline Co-op oynamanızı öneririm. (Evet, hepsi
demoda mevcut)
Teknik olarak 'göz kamaştırıyor' terimi sanırım
en doğru seçim olacaktır. Özellikle ışıklandırmalardaki özen,
Afrika'nın ölümcül sıcağını çok iyi hissettiriyor. Lost Planet ve Devil
May Cry 4'de kullanılan grafik motorunun (MT Framework) nimetlerini
sonuna kadar kullanıyor diyebilirim. Yalnız görseldeki özen, ne yazık
ki animasyonlarda pek mevcut değil. Özellikle karakterlerin ölüm ve
vurulduktan sonraki verdikleri tepkiler, 4. Oyundan birebir olarak
alınmış. Havoc'un yapabileceklerini bildiğimiz için, Capcom bu sefer
biraz kolaya kaçmış demek yanlış olmaz.
Virüs'ün yayılmasına çok az kaldı
Mart
ayının ikinci haftasında PlayStation 3 ve Xbox 360 için piyasada olması
beklenen Resident Evil, umarım demosundaki potansiyeli tüm oyun boyunca
korur. Sunduğu Co-op imkanı ve 4. oyunun sorunsuz sisteminin biraz daha
gelişmiş bir versiyonu olarak karşımıza çıkacak olması, beklentileri
arttırmaya yererli. Ama giriş cümlesinde dediğimiz gibi, bu seferlik
oldu sanki. Fakat bir sonrakinde bu kadar anlayışlı oyuncular
bulabileceklerini sanmıyorum.
BerkinG- Derece 4 - Level 4
- Rep Puanı : 0
Başarı Sistemi : 0
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz