Battlefield 2142 {İnceleme}
4 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
Battlefield 2142 {İnceleme}
Oyun, normal bir BBV’den farklı, ama türünün getirisi bu tabii. Sürekli
işleyen bir senaryo yok; bunun yerine sayısını arttırabileceğiniz
haritalar üzerinde karşılıklı savaşlar geçiyor. Ancak tekdüze giden bir
oyun ile birlikte de değilsiniz. Nitekim farklı oyun modları ile
eğlence düzeyi inişli çıkışlı bir şekilde seyretmiyor; oyuna
başladığınızda ne kadar zevk alıyorsanız, oyun içinde o kadar zevk
alıyorsunuz ve masadan ‘doymuş’ bir şekilde ayrılıyorsunuz. Değişik bir
oyun olduğunu bildiğiniz Battlefield’ın 2142’si, profil ayarlamalarında
da pek karşılaşılmamış olduğunu savunabileceğimiz bir işleyişe sahip.
Oluşturduğunuz karakter ile İntenet üzerinden, sizin için uygun olan
bir sunucuda oynayabileceğiniz gibi, tek kişilik bölümde bot’lara karşı
oynamanız da mümkün. Hani dedik ya, “tekdüzelikten kurtulmak…” falan;
oyunun bu konuda sunduğu bir diğer güzellik de ‘Rütbe Sistemi’.
‘Haritanın adamı’ olarak kazandığınız belli bir puan var ve bu puanın
değeri oyun içindeki durumunuza ve yediğiniz haltlara bağlı. Şayet
başarılı bir oyun sergilemişseniz, bir sonraki rütbeye ulaşmak için
sağlam bir adım atmışsınız demektir. Bu amaç uğruna sadece adam öldüren
bir kâtil olmanızın yeterli olmadığını bildiğinizden, takım için önemli
olan stratejik hamleler yapmak zorunda kalıyorsunuz.
Stratejik
hamlelere örnek vermemiz gerekirse… Kimi oyun modları, haritadaki bazı
noktaların alınmasını amaç olarak öne sürüyor, bildiğiniz ‘bayrak’
olayı. Mesela bu noktaların tarafınızdan ele geçirilmesi, size, oyun
içinde ufak puanlar kazandırarak stratejik öneminizi arttırıyor.
Bunların yanı sıra, oyun içinde kullanabildiğiniz bazı araçlar var,
onlardan da söz etmek gerek. Bahsi geçtiği üzere oyun 2142 yılında
geçiyor ve o zamanın -tahmini- şartlarına göre hazırlanmış araçlar ile
karşı karşıyayız. Yürüyen demir yığınları, tanklar, helikopterler…
Aslına bakılacak olursa, günümüz araçlarından çok da farklı değiller.
Biraz geliştirilmişler sadece. Ancak günümüze göre kimi imkânsıza yakın
durumlar da olmuyor değil. ‘Walker’ adı verilen, az önce ‘yürüyen metal
yığınları’ diye kendisinden üstü kapalı söz etmiş olduğum, iki ayaklı,
dönüşleri çok çevik olmayan, otomatik silahların yanında füze de
taşıyabilen araçlar, bu ‘imkânsıza yakın’ başlığı altına alınabilecek
türden icatlar. Daha başka örnekler de var; mesela, personel taşıyan
(ama bu aracı kullanan bir bot ise ‘personel ezen’ olarak da
nitelendirilebiliyor) araçlara oturdunuz ve güzel güzel
seyrediyorsunuz. Derken düşmanın hava kuvvetleri saldırmaya başlıyor.
Önünüzdeki silahı yukarı kaldıramıyorsunuz ve kendinizi bu cehennemin
dışına fırlatıyorsunuz. Az sonra sözünü edeceğim Titan Savaşları’nda
önemli rol oynayan ve 2142 Paraşütleri olarak adlandırılabilecek kadar
enteresan olan bu zıkkımlar da imkânsıza yakın. Ama imkânsız yok, olur
abiciğim.
TITAN SAVAŞLARI İLE MUTLU MESUT…
Titan
Savaşları, yapımcılar tarafından da üzerinde durulmakta olan bir mod.
Oyunu oynayan hemen herkesin beğenisi kazanmış olan bu mod hakkında
biraz bilgi verelim dilerseniz: Havada asılı duran ‘üs’ler hâyâl edin
ve bu üslerin çevresini görünmez bir zırh ile koruma altına alın; iki
takımın da eline birer tane verin. Evet, olay bu kadar aslında.
Amacınız, öyle veya böyle, düşman ekibin Titan’ını koruyan zırhı delip
üssü yok etmek. Bu amacı gerçekleştirmek için başvurabileceğiniz
yollardan biri, az önce bahsini ettiğimiz 2142 Paraşütleri. Personel
aracını, trafik kuralları çerçevesinde, müsait bir yere park ettirip
kendinizi Titan’ın içine atıyorsunuz. Zırhın gücünü aldığı ana makine
dairesini bulup, bütün kontrol panellerini ağlatıyorsunuz ve patlamak
üzere geri sayıma geçen üsten dışarı atlıyorsunuz. Başka yollar da var
tabii. Şiddeti seven yurttaşlarımızdansanız, füze, roket, otomatik…
Allah ne verdiyse üssün üzerine boşaltıp zırhı delerek, bir yerden de
helikopter bularak Titan’ı yok etmek tam sizlik bir işlem olacaktır.
Arada yapmak lâzım tabii…
Oyunun görsellerine vs. geçmeden önce,
son olarak bahsedeceğim konu, oyun içerisindeki takımlar ve sınıflar.
Oyun iki birlik arasında geçiyor, ancak ‘birlik’ kelimesi takımlar
hakkında küçümseyici düşünceler beslemenize sebep olmasın; nitekim 2142
yılında yaşanan bu acı (ve de soğuk, niha) olay ülkeleri birbirine
düşürmüş durumda. Bunun sonucu olarak PAC ve EU oluşuyor. PAC(Pan Asian
Coalition), başını Rusya’nın çektiği bir Asya Birliği. EU(European
Union) ise, adı üzerinde, kopmaz, ayrılmaz (?) Avrupa Birliği.
Takımlardan istediğimizi seçerek oynuyoruz elbette ve her takımın
toplam dört sınıfı var. Sayıdaki azlık, sınıfların geliştirilebilir
olması sebebi ile çok can sıkmıyor. Ancak bu geliştirilebilirlikten
faydalanmak için oyun içinde başarılar elde etmeli, rütbenizi
yükseltmelisiniz.
Battlefield 2’de kullanılan grafik motoru ile
hazırlanan 2142, detaya inerek incelendiğinde sorunlarını saklayamasa
da, genel olarak bakıldığında, oyuncuyu oyuna bağlayabilecek kalitede
bir atmosfer sunuyor. Patlama sahneleri çok etkileyici değil, ancak
etkin. Fazla uzun etmeden oyunun çözünürlük konusunda nüksettirdiği bir
problemi belirtmek isterim: Geniş Ekran. Yakın zamanda daha da
yaygınlaşacağını sandığım geniş ekran monitörlerin, sahiplerine zevk
vermekten alıkoyulduklarını görmekteyim. EA yöneticileri “Vay efendim,
oyuncular geniş ekran çözünürlüğünde oynayınca daha geniş bir görüş
açısı yakalıyorlar; diğerlerine haksızlık bu…” gibi komedi saçan
savunmalar ile karşımıza geliyorlar. Adam parası ile rezil ediliyor,
olmaz ki canım!
Sonuç olarak, Battlefield 2142, serîyi rezil
etmeyen, kalitesinde, hâyli oyalayıcı, içerisine dalabildiğiniz bir
‘Yarından Sonra’ sonra sunarak mest eden, alınası, oynanası bir yapıt.
Afiyet olsun, Kafayı Yemeden.!
OYUN GÖRÜNTÜLERİ
işleyen bir senaryo yok; bunun yerine sayısını arttırabileceğiniz
haritalar üzerinde karşılıklı savaşlar geçiyor. Ancak tekdüze giden bir
oyun ile birlikte de değilsiniz. Nitekim farklı oyun modları ile
eğlence düzeyi inişli çıkışlı bir şekilde seyretmiyor; oyuna
başladığınızda ne kadar zevk alıyorsanız, oyun içinde o kadar zevk
alıyorsunuz ve masadan ‘doymuş’ bir şekilde ayrılıyorsunuz. Değişik bir
oyun olduğunu bildiğiniz Battlefield’ın 2142’si, profil ayarlamalarında
da pek karşılaşılmamış olduğunu savunabileceğimiz bir işleyişe sahip.
Oluşturduğunuz karakter ile İntenet üzerinden, sizin için uygun olan
bir sunucuda oynayabileceğiniz gibi, tek kişilik bölümde bot’lara karşı
oynamanız da mümkün. Hani dedik ya, “tekdüzelikten kurtulmak…” falan;
oyunun bu konuda sunduğu bir diğer güzellik de ‘Rütbe Sistemi’.
‘Haritanın adamı’ olarak kazandığınız belli bir puan var ve bu puanın
değeri oyun içindeki durumunuza ve yediğiniz haltlara bağlı. Şayet
başarılı bir oyun sergilemişseniz, bir sonraki rütbeye ulaşmak için
sağlam bir adım atmışsınız demektir. Bu amaç uğruna sadece adam öldüren
bir kâtil olmanızın yeterli olmadığını bildiğinizden, takım için önemli
olan stratejik hamleler yapmak zorunda kalıyorsunuz.
Stratejik
hamlelere örnek vermemiz gerekirse… Kimi oyun modları, haritadaki bazı
noktaların alınmasını amaç olarak öne sürüyor, bildiğiniz ‘bayrak’
olayı. Mesela bu noktaların tarafınızdan ele geçirilmesi, size, oyun
içinde ufak puanlar kazandırarak stratejik öneminizi arttırıyor.
Bunların yanı sıra, oyun içinde kullanabildiğiniz bazı araçlar var,
onlardan da söz etmek gerek. Bahsi geçtiği üzere oyun 2142 yılında
geçiyor ve o zamanın -tahmini- şartlarına göre hazırlanmış araçlar ile
karşı karşıyayız. Yürüyen demir yığınları, tanklar, helikopterler…
Aslına bakılacak olursa, günümüz araçlarından çok da farklı değiller.
Biraz geliştirilmişler sadece. Ancak günümüze göre kimi imkânsıza yakın
durumlar da olmuyor değil. ‘Walker’ adı verilen, az önce ‘yürüyen metal
yığınları’ diye kendisinden üstü kapalı söz etmiş olduğum, iki ayaklı,
dönüşleri çok çevik olmayan, otomatik silahların yanında füze de
taşıyabilen araçlar, bu ‘imkânsıza yakın’ başlığı altına alınabilecek
türden icatlar. Daha başka örnekler de var; mesela, personel taşıyan
(ama bu aracı kullanan bir bot ise ‘personel ezen’ olarak da
nitelendirilebiliyor) araçlara oturdunuz ve güzel güzel
seyrediyorsunuz. Derken düşmanın hava kuvvetleri saldırmaya başlıyor.
Önünüzdeki silahı yukarı kaldıramıyorsunuz ve kendinizi bu cehennemin
dışına fırlatıyorsunuz. Az sonra sözünü edeceğim Titan Savaşları’nda
önemli rol oynayan ve 2142 Paraşütleri olarak adlandırılabilecek kadar
enteresan olan bu zıkkımlar da imkânsıza yakın. Ama imkânsız yok, olur
abiciğim.
TITAN SAVAŞLARI İLE MUTLU MESUT…
Titan
Savaşları, yapımcılar tarafından da üzerinde durulmakta olan bir mod.
Oyunu oynayan hemen herkesin beğenisi kazanmış olan bu mod hakkında
biraz bilgi verelim dilerseniz: Havada asılı duran ‘üs’ler hâyâl edin
ve bu üslerin çevresini görünmez bir zırh ile koruma altına alın; iki
takımın da eline birer tane verin. Evet, olay bu kadar aslında.
Amacınız, öyle veya böyle, düşman ekibin Titan’ını koruyan zırhı delip
üssü yok etmek. Bu amacı gerçekleştirmek için başvurabileceğiniz
yollardan biri, az önce bahsini ettiğimiz 2142 Paraşütleri. Personel
aracını, trafik kuralları çerçevesinde, müsait bir yere park ettirip
kendinizi Titan’ın içine atıyorsunuz. Zırhın gücünü aldığı ana makine
dairesini bulup, bütün kontrol panellerini ağlatıyorsunuz ve patlamak
üzere geri sayıma geçen üsten dışarı atlıyorsunuz. Başka yollar da var
tabii. Şiddeti seven yurttaşlarımızdansanız, füze, roket, otomatik…
Allah ne verdiyse üssün üzerine boşaltıp zırhı delerek, bir yerden de
helikopter bularak Titan’ı yok etmek tam sizlik bir işlem olacaktır.
Arada yapmak lâzım tabii…
Oyunun görsellerine vs. geçmeden önce,
son olarak bahsedeceğim konu, oyun içerisindeki takımlar ve sınıflar.
Oyun iki birlik arasında geçiyor, ancak ‘birlik’ kelimesi takımlar
hakkında küçümseyici düşünceler beslemenize sebep olmasın; nitekim 2142
yılında yaşanan bu acı (ve de soğuk, niha) olay ülkeleri birbirine
düşürmüş durumda. Bunun sonucu olarak PAC ve EU oluşuyor. PAC(Pan Asian
Coalition), başını Rusya’nın çektiği bir Asya Birliği. EU(European
Union) ise, adı üzerinde, kopmaz, ayrılmaz (?) Avrupa Birliği.
Takımlardan istediğimizi seçerek oynuyoruz elbette ve her takımın
toplam dört sınıfı var. Sayıdaki azlık, sınıfların geliştirilebilir
olması sebebi ile çok can sıkmıyor. Ancak bu geliştirilebilirlikten
faydalanmak için oyun içinde başarılar elde etmeli, rütbenizi
yükseltmelisiniz.
Battlefield 2’de kullanılan grafik motoru ile
hazırlanan 2142, detaya inerek incelendiğinde sorunlarını saklayamasa
da, genel olarak bakıldığında, oyuncuyu oyuna bağlayabilecek kalitede
bir atmosfer sunuyor. Patlama sahneleri çok etkileyici değil, ancak
etkin. Fazla uzun etmeden oyunun çözünürlük konusunda nüksettirdiği bir
problemi belirtmek isterim: Geniş Ekran. Yakın zamanda daha da
yaygınlaşacağını sandığım geniş ekran monitörlerin, sahiplerine zevk
vermekten alıkoyulduklarını görmekteyim. EA yöneticileri “Vay efendim,
oyuncular geniş ekran çözünürlüğünde oynayınca daha geniş bir görüş
açısı yakalıyorlar; diğerlerine haksızlık bu…” gibi komedi saçan
savunmalar ile karşımıza geliyorlar. Adam parası ile rezil ediliyor,
olmaz ki canım!
Sonuç olarak, Battlefield 2142, serîyi rezil
etmeyen, kalitesinde, hâyli oyalayıcı, içerisine dalabildiğiniz bir
‘Yarından Sonra’ sonra sunarak mest eden, alınası, oynanası bir yapıt.
Afiyet olsun, Kafayı Yemeden.!
OYUN GÖRÜNTÜLERİ
Berko- Yardımcı Yönetici
- Rep Puanı : 41
Başarı Sistemi : 3
Geri: Battlefield 2142 {İnceleme}
Birşey değil.
Berko- Yardımcı Yönetici
- Rep Puanı : 41
Başarı Sistemi : 3
Geri: Battlefield 2142 {İnceleme}
bnde yeni cıktı zannettim eskiymis galiba oyun
bu arada güzel paylasım saol
bu arada güzel paylasım saol
BerkinG- Derece 4 - Level 4
- Rep Puanı : 0
Başarı Sistemi : 0
Geri: Battlefield 2142 {İnceleme}
Bir şey değil...
Berko- Yardımcı Yönetici
- Rep Puanı : 41
Başarı Sistemi : 3
Geri: Battlefield 2142 {İnceleme}
Bu oyun Kinq bunun cd yi bulmak lazım
berkayci- OyunLifeme Üyesi
- Rep Puanı : 2
Başarı Sistemi : 0
Similar topics
» Battlefield 2142 Rank Arttırma (Rütbenizi En Yüksek Yapın) ve Tüm Ranklar
» Battlefield 1942
» Battlefield Vietnam
» Battlefield: Bad Company 2 {İnceleme}
» Battlefield 3 iddialı geliyor
» Battlefield 1942
» Battlefield Vietnam
» Battlefield: Bad Company 2 {İnceleme}
» Battlefield 3 iddialı geliyor
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz