Crysis'in Oynanışı
1 sayfadaki 1 sayfası
Crysis'in Oynanışı
Crysis 'in oynanışı Crytek'in geçmiş oyunlarındaki ana fikre göre hareket etmektedir: örneğin Far Cry. Aksiyon hâlâ ormanda sürmekte ve her oyuncu göreve ilerlerken değişik yollar seçme özgürlüğü tanınmaktadır.
Oynanışın ana özelliklerinde birisi de karakterin giymiş olduğu nano giysidir. Vücudu yaralanmalardan korumanın yanı sıra ortam becerilerini garantilemek için enerjiyi yayma olanağına sahiptir.
Crysis 'te silahları tadil etme fırsatı bulunmakla beraber çeşitli muharebe alanı koşullarında daha fazla verim almak için değişiklik yapılabilmektedir. Silahlara optik nişangâhlar, Namlu-altı bomba atar, susturucular, taktik fenerler ve duruma uydurmak için diğer ek parçalar takılabilmektedir.
Oyundaki düşmanların sahip olduğu yapay zeka (AI) Far Cry ile karşılaştırıldığında önemli ölçüde geliştirilmiş, daha gerçekçi ve inandırıcı hale getirilmiştir. Düşman askerleri sürekli taktik manevralar kullanmakta, takım halinde çalışmanın, gizlenmenin ve pusuya yatmanın yanı sıra değişen çevre ve koşullara ayak uydurmaktadırlar. Üstelik yapay zekâlı askerler oyuncunun hareketi sonucu çıkan sese tepki göstermektedirler. Düşman askerleri savaşla alakadar olmadıkları zaman tipik yaşamsal davranışlar sergilemektedir. Boşta olduklarında sigara içme, esneme, konuşma, gezintiye çıkma, araç tamir etme, bölgeyi devriye gezme vs davranışlarda bulunmaktadırlar. Bazen bu eylemler oyuncunun erkenden tespit edilip edilmemesine bağlıdır. Eğer Nomad bir görev esnasında düşmanlarca görülmediyse, varılacak noktaya ulaştığında istirahat etmekte olan düşmanlarla karşılaşabilir. Eğer baş kahraman Nomad görülürse alarm çalar ve düşmanlar uyarılır.
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz