Ghost Pirates of Vooju Island {İnceleme}
1 sayfadaki 1 sayfası
Ghost Pirates of Vooju Island {İnceleme}
Monkey Island serisinin bile günümüzde üç boyut kazanarak çağdaşlaştığı şu günlerde, halen eski tarzda “Icon Adventure” çıkarmak yürek ister. Yeni nesil, cam gibi grafiklere alışık olduğu için, hem de online desteği olmayan bu türde oyun çıkarmak deli işi sayılır. En nihayetinde şu tarzdan vaktinde Day of the Tentacle, Indiana Jones: The Fate of Atlantis, Sam & Max, Full Throttle, The Dig, Simon the Sorcerer, Hand of Fate ve Amazon gibi klasiklerle büyümüş bizim yaş haddi dolayısıyla çoğunun oyun dünyasından emekli olduğunu düşünürseniz ne demek istediğimi anlarsınız. “Umarım oyun satar ve Autumn Moon Entertainment da bu tür adventure oyunlarının devamını getirir.” demekten başka bir dileğim yok.
Ghost Pirates of Vooju Island’a adımınızı atar atmaz Monkey Island havasını soluyacaksınız. Vudu Büyüsü, Azurbbean Denizi adındaki hayali bir mekanın ortasında bulunan tropik bir ada, zombiler, korsanlar ve çizgi film gibi grafikler... Oyunun atmosfer ve tarz olarak Monkey Island’a benzemesi hiç itici gelmedi; çünkü hikayesiyle ondan tamamen ayrılıyor. Adasına düşen korsanları zombiye çeviren kara büyücüye bedenlerini kaptıran üç arkadaşın, büyü tamamlanıp büyücü bedenlerini tamamen köle etmeden hayalet bedenleriyle onları kurtarmaya çalışmasıyla başlıyor oyun.
Oyunun arka plan görüntüleri elle çizilmiş. Bu yüzden o eski macera oyunlarının havasını ta ciğerlerinize çekiyorsunuz. Başka bir güzel noktaysa çok olmasa bile emir komutlarının bulunması. Günümüzde çıkan çoğu macera oyununda yakındığım en büyük sorunlardan biri olan karakterin bir nesne üstüne tıklayarak bütün emirleri aynı anda veriyormuş havasının olmaması. Şöyle açıklayayım: Diyelim ki bir eşya gördünüz, Ghost Pirates’ta bunu inceleyebilir ya da kullanmaya çalışabilirsiniz. Canlılar için bir emir daha ekleniyor, o da konuşma komutu. Bu da bulmacaları daha kolay çözmenizi engellediği gibi sizi eşyaları birbiri üzerinde kullanırken düşünmeye zorluyor.Üç karakter yönettiğimiz için her birinin farklı özellikleri yüzünden birbirleri arasında iletişim kurabiliyorlar. Örneğin; şişman vatandaş bir vudu simgesi gördüğünde bunu anlayamıyor. Bu durumda eşya çantamızı açıp eşyayı aldıktan sonra vudu büyücüsü olan Doc’un üzerine eşyayı getirirseniz, bunun hakkında size ya yardımcı oluyor ya da eşya hakkında detaylı bilgi veriyor. Karakterlerimizden biri vudu büyücüsü, diğeri baya havalı bir hatun ki kendisi iyi bir hırsız, diğeriyse korsan gemisinde aşçı olan şişman bir karakter. (İsmini hatırlayamadım, tamam!) Birbirleriyle olan konuşmaları çok çeşitli ve bazen komik ama zorlama espriler de yok değil. Karakterlerinizin korsan olduğunu, dolayısıyla ağızlarının da biraz bozuk olduğunu eklemem lazım. Şişman olanı saçma şeyler yaptığınızda resmen annenize sövüyor.
Ghost Pirates of Vooju Island’a adımınızı atar atmaz Monkey Island havasını soluyacaksınız. Vudu Büyüsü, Azurbbean Denizi adındaki hayali bir mekanın ortasında bulunan tropik bir ada, zombiler, korsanlar ve çizgi film gibi grafikler... Oyunun atmosfer ve tarz olarak Monkey Island’a benzemesi hiç itici gelmedi; çünkü hikayesiyle ondan tamamen ayrılıyor. Adasına düşen korsanları zombiye çeviren kara büyücüye bedenlerini kaptıran üç arkadaşın, büyü tamamlanıp büyücü bedenlerini tamamen köle etmeden hayalet bedenleriyle onları kurtarmaya çalışmasıyla başlıyor oyun.
Oyunun arka plan görüntüleri elle çizilmiş. Bu yüzden o eski macera oyunlarının havasını ta ciğerlerinize çekiyorsunuz. Başka bir güzel noktaysa çok olmasa bile emir komutlarının bulunması. Günümüzde çıkan çoğu macera oyununda yakındığım en büyük sorunlardan biri olan karakterin bir nesne üstüne tıklayarak bütün emirleri aynı anda veriyormuş havasının olmaması. Şöyle açıklayayım: Diyelim ki bir eşya gördünüz, Ghost Pirates’ta bunu inceleyebilir ya da kullanmaya çalışabilirsiniz. Canlılar için bir emir daha ekleniyor, o da konuşma komutu. Bu da bulmacaları daha kolay çözmenizi engellediği gibi sizi eşyaları birbiri üzerinde kullanırken düşünmeye zorluyor.Üç karakter yönettiğimiz için her birinin farklı özellikleri yüzünden birbirleri arasında iletişim kurabiliyorlar. Örneğin; şişman vatandaş bir vudu simgesi gördüğünde bunu anlayamıyor. Bu durumda eşya çantamızı açıp eşyayı aldıktan sonra vudu büyücüsü olan Doc’un üzerine eşyayı getirirseniz, bunun hakkında size ya yardımcı oluyor ya da eşya hakkında detaylı bilgi veriyor. Karakterlerimizden biri vudu büyücüsü, diğeri baya havalı bir hatun ki kendisi iyi bir hırsız, diğeriyse korsan gemisinde aşçı olan şişman bir karakter. (İsmini hatırlayamadım, tamam!) Birbirleriyle olan konuşmaları çok çeşitli ve bazen komik ama zorlama espriler de yok değil. Karakterlerinizin korsan olduğunu, dolayısıyla ağızlarının da biraz bozuk olduğunu eklemem lazım. Şişman olanı saçma şeyler yaptığınızda resmen annenize sövüyor.
Similar topics
» 1503 A.D.: Treasures, Monsters and Pirates
» Island Xtreme Stunts
» Ghost Recon: Future Soldier'a Film!
» Island Xtreme Stunts
» Ghost Recon: Future Soldier'a Film!
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz