Oyun.Lifeme
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Call of Duty: Black Ops Analiz

2 posters

Aşağa gitmek

Mükkemmel... Call of Duty: Black Ops Analiz

Mesaj tarafından CuteHawk Ptsi Kas. 08, 2010 11:00 pm

Call of Duty: Black Ops Treyarch tarafından yapılan ve Activision tarafından dağıtılacak olan Call of Duty serisinin yedinci, Treyarch'ın üçüncü oyunudur. 30 Nisan 2010'da açıklanan oyun Microsoft Windows, Playstation 3 ve Xbox 360 için geliştirilmektedir ve 9 Kasım 2010'da raflarda olacaktır. Ön siparış için başvurular yapılabilmektedir.

Oyun
Oyun Soğuk Savaş döneminde geçmektedir. Oyuncu SOG adında gizli bir ekibin üyesidir. Bu ekip Ural Dağları, Laos, Küba, Vietnam gibi yerlerde varlık göstermektedir. Oyunda Call of Duty: World at War'dan Sgt.Reznov'da yer almaktadır. Reznov bir Rus olmasına karşın bu gruptadır. Call of Duty oyunlarında klasikleşmiş araç kullanmada ise oyuncu bir SR-71 Blackbird ve Mil Mi-24 pilotu olacaktır. Multiplayerde ise Call of Duty: Modern Warfare 2 ve Call of Duty: World at War'daki özellikler birleştirilmiştir. Oyuncular kendi silahlarını ve perklerini yaratabilmektedirler. Yeni perk olarak napalm füzesi ve uzaktan kumandalı bomba arabası açıklandı. Zombi modu oyunda bulunmakta fakat haritaları sadece veteran ve hardened versiyonlarındadır.

Treyarch'ın yeni oyunda neler yaptığından bahsetmeden önce Black Ops'un Modern Warfare hikayesinin devamı olmadığını hatırlatalım. Treyarch bizi İkinci Dünya Savaşı ile günümüz arasındaki bir döneme götürüyor bu kez, Soğuk Savaş dönemine. Bugüne kadar yaptığı tüm Call of Duty oyunlarında İkinci Dünya Savaşı'nı konu alan Treyarch belli ki artık farklı bir dönemi konu almak istemiş ve Soğuk Savaş dönemini seçmiş. Çok da iyi yapmış. Zaten bu konuda Treyarch'ı kim suçlayabilir ki? İkinci Dünya Savaşı'ndan sıkılmayanımız kalmamıştır herhalde? Modern Savaşlar da son yıllarda ele alınmış olduğundan Treyarch seçilebilecek en güzel dönemlerden birini seçmiş diyebiliriz.

1950'lerden 1980'lere kadar geniş bir görev yelpazemiz olacak Black Ops'ta. Tam olarak hangi yıllarda gerçekleşecek görevlerde yer alacağımız henüz kesin değil ancak 1960'ların bir döneminde Ural Dağları’nda bilgi kovalayacağımız, 1968 yılında Vietnam'da gerçekleşen ünlü Tet saldırısı karşısında mücadele vereceğimiz, 1980 yılında İngiltere'de İran Konsolosluğuna düzenlenen operasyonda görev alacağımız şimdilik bilinen görevlerimizden birkaçı. Evet, yalnızca Amerikan değil İngiliz de olacağız Black Ops'ta. Ve eğer o İran Konsolosluğuna baskın düzenleyen SAS ekibi üyelerinden biri Captain Price çıkarsa şaşırmamak lazım.

Call of Duty: Black Ops Analiz Call-of-duty-black-ops-new-screens-2

Çırak ustasıyla yarışıyor!
Treyarch Infinity Ward'dan pek çok şey öğrenmiş dedik. Peki nedir bunlar, neler yapmış Treyarch Black Ops'la? Birkere atmosfer yaratma konusunda eski Infinity Ward'la yarışacak düzeye gelmiş Treyarch. Aslında bu konuda zaten kötü değillerdi ancak İkinci Dünya Savaşı'nda atmosfer yaratmaya alışmış bir ekip tamamen farklı bir döneme el atıyor ve görünen o ki bunu çok başarılı bir şekilde yapıyor. Modern Warfare serisinden alışık olduğumuz öğeler Black Ops'a da yedirilmiş. Mesela breach ile daldığımız odadaki düşmanları birkaç saniyelik ağır çekim modu eşliğinde temizleme olayı Black Ops'ta da yer alacak. Zaten olmasaydı eksikliğini hissederdik. Seviyoruz biz o breach’leri.

Bunun dışında Modern Warfare serisinden Black Ops’a oldukça başarılı bir şekilde aktarılan en önemli öğe sinematikler. Infinity Ward’ın pek çok sinematiği oyuna ustaca yerleştirip atmosferi nasıl tavan yaptırdığını hepimiz biliyoruz. Bu konuda çok çok başarılıydı Infinity Ward. Ve bu kez aynı şeyi Treyarch deniyor. Doğru yerlerde kullanıldığında oyuncuyu kendinden geçirme özelliğine sahip sinematiklerin Treyarch’ın ellerinde Infinity Ward kadar başarılı olup olmayacağı konusunda bir şey söylemek için henüz erken ancak bu konuda sıkı bir eğitim aldıkları belli. Ustaları kadar olmasa da onlar da oldukça başarılı olmuş gibi görünüyorlar sinematik konusunda.

Ana karakterimize gelirsek, İkinci Dünya Savaşı’nı bitirdiğimizden beri sıradan askerleri kullanmaz olduk Call of Duty serisinde. Black Ops’ta da Modern Warfare serisinde olduğu gibi yine özel bir birime mensup olan bir karakteri kullanacağız. Elemanımız Amerika’nın SOG adlı özel bir ekibinde görev yapıyor. Gerçekte de var olan bu ekip, işini sessizce halleden, düşmanın gözünü korkutmayı iyi bilen soğuk kanlı profesyonellerden oluşuyor. Öncelikleri bilgi toplamak ve düşmanı yıldırmak olan bu ekibin bir mensubu olarak yapacağımız görevlerin bir çoğu yüksek miktarda gizlilik içerecek.

Call of Duty serisinin gittikçe pek çok oyun türünü harmanlamaya başladığını söyleyebiliriz. Zaten özel bir birimin mensubu olduğumuz Modern Warfare oyunlarının pek çok bölümü sessizce ilerleyen timimizle başlardı. Yine özel bir timin üyesi olarak Black Ops'ta da gizlilik ön planda olacak. Görünüşe bakılırsa stealth-action öğeleri gittikçe ağır basmaya başlıyor seride. Öyle ki Vietnam'da elimizde bir bıçakla düşman askerlerinin arasına sızıp hayatta kalmaya çalışacağımız bir görev bile olacak. Bol patlamalı, kurşun yağmurlarının yaşandığı klasik Call of Duty çatışmaları da oyundaki yerlerini yine alacak, kimse merak etmesin.

Call of Duty: Black Ops Analiz Image_call_of_duty_black_ops-12904-2027_0005

Yeni ne var, yeni?
Yalnızca gizlilik öğelerinin artışı gibi bir yenilikle sınırlı kalmıyor Black Ops. Modern Warfare serisiyle başlayan araç kullanımı konusunda da yenilikler söz konusu. Black Ops’ta kullanabileceğimiz en gözde araç helikopter. Kontrolünün tamamen bizde olacağı araçla düşmanları darmaduman etmenin vereceği zevk muhteşem olacak gibi görünüyor. Yayınlanan videosunu izlerken bile heyecanlanmamak elde değil.

Kullanabileceğimiz tek yeni araç yalnızca helikopter olmayacak. SR-71 Blackbird ile yapılan bir görev de söz konusu. İki kişilik olan bu ajan uçağını kullanacak kişilerden biri biz olacağız. Ve bir noktadan sonra uçağın kontrolünü tamamen ele alabileceğiz gibi görünüyor. Yüksek hızı sayesinde pek fazla radara yakalanma sorunu olmayan SR-71 daha çok bilgi toplama amacıyla kullanılırmış. Oyunda da muhtemelen keşif birliği tadında kullanılacaktır.

Şu an için kullanabileceğimizi bildiğimiz bu araçların dışında yapabileceğimiz bir diğer yenilik ise paraşütle atlamak olacak. Karlı bir yamaçtan aşağı doğru süzüleceğimiz bir görevde kullanılacağını bildiğimiz paraşütün başka bölümlerde de kullanılıp kullanılmayacağı ise şimdilik bilinmiyor. Görüldüğü gibi Treyarch oyuna pek çok yeni öğe eklemiş durumda.

Black Ops'ta Call of Duty serisinde görmeye alışık olmadığımız yeni silahlar da olacak. Bunlardan ilki crossbow(tatar yayı). Oyunun gizlilik öğeleriyle bezendiğinin bir başka kanıtı olarak gösterebileceğimiz bu silahla düşmanlarımızı sessizce halledebileceğiz. İstersek oklarımızı modifiye ederek uçlarına bomba takabileceğiz. Bu sayede bir grup düşmanı halletmek son derece sessiz; aynı zamanda da oldukça gürültülü olabilecek. Yapımcıların yaptığı açıklamaya göre crossbow'u modifiye etme fikri zamanında gerçek bir SOG üyesinin operasyonlarında bu yöntemi kullandığına dair kulaktan kulağa yayılan bir hikayeden ortaya çıkmış. Crossbow dışında, adının Türkçe karşılığı olmayan, bolas adında yeni bir silah daha mevcut olacak oyunda. Bu silahı, uçlarına iki veya üç adet ufak gülle bağlı ip veya ipten daha dayanıklı bir maddeden yapılmış; genellikle kaçmakta olan düşmanı yakalamak için kement gibi baş üstünde çevrilerek atılan bir silah olarak tanımlayabiliriz(ne tanımlama oldu ama). Yani tenhalarda tek başına yakalayacağımız düşmanlar üzerinde kullanılabilecek bir silah bolas. Yine gizliliğin ön planda olduğu bir silah.
Kaynaklar: oyungezer.com.tr, tr.wikipedia.org, oyun.highforum.net

Şimdilik bilinen yeni silahlar ve kullanılabilir araçlar bunlar. Ancak Treyarch’tan daha fazlasını beklemek hayalcilik olmaz. Daha fazlası olmasa bile bu kadarı da Treyarch’ın çıtayı yükseltmeye çalıştığının bir kanıtı olmaya yeter. Zira elini gerçekten taşın altına sokuyor Treyarch, yalnızca Modern Warfare taklidi bir oyun yapmak istemedikleri belli oluyor.

Ayrıca oyunun motoru da oldukça sağlam: IW Engine. Bu şekilde söyleyince muhtemelen pek bir şey ifade etmiyordur, o yüzden şöyle söylersek daha anlaşılır olacak: World at War'da kullanılan motorun geliştirilmiş versiyonu. Grafikler ve animasyonlar görüldüğü kadarıyla beklentileri karşılayacak düzeyde. Makinemizi fazla yormayıp oyunu bize zehir etmedikten sonra Crysis gibi devrimsel grafikler olmasa da olur. Gerçi yapımcılar oyunun grafiklerine çok güvendiklerini söylüyorlar sık sık. Haliyle bu durum da yüzümüzü güldürüyor.

Call of Duty: Black Ops Analiz Image_call_of_duty_black_ops-12904-2027_0006

Dördüncüleri aramaya başlayın
Black Ops yalnızca tek kişilik senaryosuna güvenerek gelen bir oyun değil. Her ne kadar Treyarch oyunun hikayesine ve atmosferine çok güveniyor olsa da oyunun çok oyunculu kısmı da gümbür gümbür geliyor.

Öncelikle serinin alışık olduğumuz klasik multiplayer modu aynen yerinde duruyor. Yine ana senaryoda yer alan haritalarda fink atıp rakiplerimizi indirmeye çalışacağız. Fakat çok oyunculu seçeneklerimiz yalnızca bu modla sınırlı değil. Black Ops’ta 4 kişilik co-op da yapabileceğiz. Fakat bunun tam olarak nasıl olacağı, hangi haritalarda oynanabileceği, multiplayer modundan farklı bir sistem üzerine kaydedilip kaydedilmeyeceği şimdilik belli değil. 4 kişilik co-op dışında ekranının ikiye bölünerek oynanabileceği 2 kişilik bir co-op modu daha söz konusu. Ancak bu konuda ise hiçbir bilgi yok elimizde. Yalnızca yapılan tanıtımlardan birinde bahsi geçen bir mod bu. Muhtemelen olursa yalnızca oyunun konsol versiyonlarında yer alacaktır bu mod. Çünkü bir PC’de ekranı ikiye bölerek 2 kişiye FPS oyun oynama imkanı vermek pek mümkün değil tahmin edebileceğiniz gibi.

Çok oyunculu modlarda araçları da kullanabileceğiz. Bu noktada seri biraz da Battlefield tadı yakalamaya başlıyor. Gerçi multiplayer konusunda Call of Duty serisinin yeri belli, oldukça büyük bir ilgi görüyor. Ancak bu konuda en büyük rakipleri olan Bad Company 2 de yabana atılacak bir oyun değil. Bu sebeple çok oyunculu modlarda araçları da kullanabilecek olmamız yaşanan çekişmede olumlu bir artı olacak Call of Duty adına.

Treyarch’ın World at War’a koyduğu zombi Nazi modunun Black Ops’ta olup olmayacağı ise şimdilik belli değil. Bu konuda açıklama yapmaktan kaçınıyor Treyarch. Onlar açıklama yapmaktan kaçındıkça da bu modun yeni oyunda da yer alması ihtimali güçleniyor. Ve eğer olacaksa şöyle bir durum çıkıyor ortaya: 4 kişilik co-op + Nazi zombiler olursa ne olur? Yoksa seri biraz da Left 4 Dead’e mi kayıyor demekten alamıyoruz kendimizi. Oyunda böyle bir mod olursa güzel bir sürpriz olur.

Call of Duty: Black Ops Analiz 023f8c98-f7ca-476d-b8a0-f3b982553e02

Sonuç?
Dediğimiz gibi, Black Ops Modern Warfare 3 değil, bambaşka bir hikaye. 2 oyunluk Modern Warfare serisinin devam edip etmeyeceği ise şimdilik belli değil. Zaten Infinity Ward çalışanlarının ayrılığı yaşanmasaydı bile bir sonraki Call of Duty oyununun yine farklı bir dönemi konu alması bekleniyordu; yani Modern Warfare ile Modern Warfare 2 arasında hazırlanan ve bu hikayeye adeta mola verdiren World at War'un yaptığı gibi. Black Ops’u da Modern Warfare 3’ten önceki bir durak olarak görebiliriz. Durak dediysek de öyle yalnızca Modern Warfare 3’e kadar zaman geçirmek adına yapılan boş bir oyun değil kesinlikle. Başlı başına oldukça sağlam bir yapım. Yeni bir Modern Warfare oyununun olup olmayacağı da her ne kadar kesin olmasa da Activision o hikayeyi kolay kolay bitirmez diyoruz.

Sözün özü, Treyarch Infinity Ward’dan devraldığı bayrağı cesur bir şekilde daha yüksek ve daha farklı noktalara taşımaya çalışıyor. İşlerinin zor olduğunun farkındalar. Sonuçta yapacakları oyun müthiş bir başarı yakalamış olan Modern Warfare 2 ile kıyaslanacak. Bunun bilincinde olarak taklit kokan bir oyun yerine yeni şeyler deneyip çıtayı daha da yükseklere taşımak için uğraşıyorlar. Bu konuda şahsen Treyarch’a güvendiğimi söyleyebilirim. Çünkü hem kendini kanıtlamış hem de oldukça yetenekli bir firma Treyarch. Ve şu ana kadar gördüklerimizden yapmaya çalıştıkları işte başarılı oluyorlar diyebiliriz. Umarız beklentileri karşılayabilecek bir oyun yaparlar. Aksi takdirde alacakları olumsuz eleştiriler hem Call of Duty serisini hem de Treyarch’ı oldukça yaralayacaktır. Gerçi ben oyunun beklentileri fazlasıyla karşılayacağını düşünüyorum ya, neyse... Kasım’ı bekleyip hep beraber göreceğiz artık.



Kaynaklar: oyungezer.com.tr, tr.wikipedia.org, oyun.highforum.net
CuteHawk
CuteHawk
Yaratıcı

Rep Puanı Rep Puanı : 1272
Başarı Sistemi Başarı Sistemi : 22

http://www.oyun.highforum.net

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Mükkemmel... Geri: Call of Duty: Black Ops Analiz

Mesaj tarafından abilir Paz Kas. 14, 2010 12:37 pm

Tek Kelime ile süper bir oyun, her yönüyle.
abilir
abilir
Derece 5 - Level 5

Rep Puanı Rep Puanı : 1123
Başarı Sistemi Başarı Sistemi : 23

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz