Crysis Multiplayer (Çok oyunculu)
1 sayfadaki 1 sayfası
Crysis Multiplayer (Çok oyunculu)
Çok oyunculu hem internet hem de yerel alan ağı aracılığıyla oynanılabilir. Crysis 'in çok oyunculuda bir harita 32 oyuncuya kadar desteklenmektedir. Çok oyunculuda bot mevcut değildir. Oyunun iki farklı modu bulunmaktadır: Instant Action (Hızlı aksiyon) modu standard Deathmatch türündedir; ve iki karşıt takımın oynadığı Power Struggle'da (Güç Savaşı) her oyuncu rakip takımın karargahı yıkmaya çalışmaktadır.
28 Ağustos 2006 tarihinde düzenlenen Almanya'daki Leipzig şehrinin evsahipliğini yaptığı Games Convention 2006'da, Crytek şirketi ilk kez Crysis'in ağ (çok oyunculu) kısmını ve Power Struggle adlı modu takdim etmiştir. Ayrıca, ziyaretçilerine ondört bilgisayarda yerel ağ üzerinde söz konusu modu oynama imkanı sağlamıştır.
Bayrak kapmaca (Capture the flag) modu başlangıçta planlanmış fakat Power Struggle'a çok benzediği gerekçesiyle oyuna dahil edilmemiştir. Crytek çalışanı Jack Mamais, bu modun modderov topluluğu tarafından geliştirileceğini Crytek'in öngördüğünü söylemiştir. Aynı zamanda Crytek'in icra kurul başkanı Cevat Yerli, oyuncuların Instant Action ya da Power Stuggle'ı talep ettiği için Takım Aksiyonu (team deathmatch) modunu çok oyunculu oyuna katmadığını belirtmiştir.
Power Struggle modundan üç harita ve Instant Action modundan ise 2 haritayı içeren resmî çoklu oyuncu harita dizgisi Crysis Tournament Map Pack adı altında 24 Aralık 2007'de piyasaya sürülmüştür.
Instant Action
Instant Action (Türkçe: Hızlı Aksiyon) : standart Deathmatch türündedir. Devreler bir oyuncunun maksimum sayıda fragmana (puan) ulaşmasıyla sona ermekte ya da zaman bittiğinde (bu durumda en fazla fragman toplayan oyuncu oyunu kazanıyor). Bu mod içersinde silahlar satın alanamazken sadece mevcut olanlar yerden toplanabilmektedir. Başlangıçta 4 mevcut kart (mekân) bulunmakta:
* Armada (Türkçe: Armada)
* Outpost (Türkçe: Karakol)
* Quarry (Türkçe: Taş Ocağı)
* Steel Mill (Türkçe: Çelik fabrikası)
Power Struggle
Power Struggle (Türkçe: Güç Savaşı): Bayrak Kapmaca ile Takım Ölüm Karşılaşması'nın taktik unsurlar dahil edilmiş bir karışımıdır.
Power Struggle 'da Amerikan Delta Force'a bağlı özel kuvvetler askerleri ile Kuzey Kore ordusu karşı karşı savaşmakta, her iki taraf da nano giysiye sahiptir. Tüm oyuncular sadece ellerinde tabanca ve prototip bir nano giysiyle silahlanmış durumda oyuna başlamaktadır. Cephane ve taşıtlara uyum sağlamak amacıyla silah satın almak için, oyuncu ya bir görevi tamamlamalı ya da düşman öldürmeye kastetmelidir. Power Struggle modunun hedefi ise kazaya uğramış uzaylılardan ele geçirilebilen uzaylı teknolojisi ve nükleer silahlar yardımıyla düşman karargahını yoketmektir. Bu teknoloji olmadan oyunu kazanmak çok zordur zira güçlü insan veya uzaylı teknolojileri kullanılarak yok edilebilen düşman üssü çoklu otomatik kulelerle korunmaktadır.
Power Struggle modunda tüm araçlar kullanıma açıktır. Ancak, onlara erişebilmek için, oyuncunun belirli bir aracın üretimi için özelleştirilmiş bölgeleri ele geçirip kontrol etmek zorundadır, eğer oyuncu limana sahip bir bölgeyi ele geçirirse su taşımacılığında gelişebilir. Araçların çalınabilme olasılığı mevcuttur, hatta bu hırsızlar bölgeyi istila eden düşman değil o türdeki ulaşımı tercih eden takım arkadaşı dahi olabilir. Sunucu hizmetlilerin (ev sahibi) anlattıklarına göre, Power Struggle oyun modu 10 saat boyunca açık halde bulunup çeşitli gece/gündüz döngüsü özelliklerini sunabiliyor. Gece/gündüz döngü süresi sunucu ayarlarına bağlıdır. Düşülmesi gereken diğer önemli bir mevzu ise fiziksel efektler ve gece/gündüz döngüsü sadece DirectX 10 destekli sunucularda mevcuttur.
Başlangı olarak 5 mekân mevcuttur:
* Beach (Türkçe: Sahil)
* Mesa (Türkçe: Enerji)
* Plantation (Türkçe: Fidanlık)
* Refinery (Türkçe: Arıtma Fabrikası)
* Shore (Türkçe: Kıyı)
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz