Crysis Seviyeleri, Özellikleri
1 sayfadaki 1 sayfası
Crysis Seviyeleri, Özellikleri
Etkileşimlilik
Oyundaki etkileşimlilik yüksek düzeydedir. Oyun yıkılabilir çevreye ilişkin birçok sanal dünya unsuruna sahiptir. Oyuncu dolaplar, kutular, araç dal ve gövdeleri, kayalar, çeşitli hayvanlar, avandalar, aletler, sayfa artıkları vs gibi nesneler türlü ortamlarla etkileşimde bulunabilir. Eşyalar ve nesneler kaldırılıp atılabilir (güç modu varken de yokken de) ve yakın çarpışmalarda silah olarak kullanılabilir. Kulübeler tamamiyle yerle bir edilebilir, ağaçlar güç modundayken ateşli silahlarla kesilebilir veya zarar verilebilir. Yapraklar ve ince dallar oyuncu hareketiyle beraber savrulabilir. Oyun, bol fırsatlara rağmen oyuncuyu etkileşimli nesneleri kullanmak için mecbur etmez: Crysis'i oynayan bir kişi, dünyadakine benzer işleri yaptığının farkına varmaz. Bu da oyuncunun senaryo dışı tecrübeleri yaşamasına dayanak sağlayan bir oynanış tarzını konuya dahil etmeye yaramaktadır.
Crytek, oyun motoru CryEngine 2 ve alt sistemiyle sıkıca entegre edilmiş kendine özgü tasarımı bulunan CryPhysics fizik motorunu kullanarak yıkılabilir çevre bordası ve yüksek düzey etkileşimlilik oluşturmuştur. Belirtilmesi gereken bir başka konu ise oyunun desteklenmesi ve hatta resmî belirtimlerine dahil edilmesine rağmen Ragdoll fiziği oyunda yer almamıştır. Açıkçası bu, geliştiricilerin oyun yaş sınıflamasını indirgemek için arzuladığının kanıtıdır. Rag doll animasyonu olgusuna rağmen oyunun güncellemesi çıktıktan sonra oyundan silinmiştir.
Zorluk düzeyi
Oyun dört farklı zorluk düzeyine sahiptir: Kolay (İngilizce: easy), Orta (İngilizce: medium), Zor (İngilizce: hard) ve Delta (İngilizce: delta). Zorluk düzeyi artan çoğu nişancı oyununda olduğu gibi düşmanlar tarafından neden olunan hasarı artırmak ve baş kahramanın sağlık stokunu azaltmak için düşman tepkisine ve doğruluğuna önem vermektedir. Crysis 'te, tüm bunlara ek olarak, oynanışta herhangi bir değişikliğe doğrudan aracılık eden çeşitli HUD zorluk düzeyleri değiştirilebilmektedir.
Bu sebeple, en kolay zorluk düzeyinde iken sağ alt köşedeki kırmızı düzey çizgisinden çevredeki tüm düşmanlar oyuncu karakter yerini tespit edip etmediği izlenebilmektedir, mesela belirteç lal rengini gösterdiğinde muhtemelen üstüne makineli bir silah monte edilmiş bir araç karaktere doğru yaklaşır. En zor düzeyde ise tüm bu özellikler ve çapraz görüş ortadan kaybolur. Bu noktada Crysis taktik nişancı tarzına benzemeye başlar.
Öte yandan, azami zorluk düzeyi seçildiğinde düşmanlar kendi aralarında Korece konuşmaya başlar, bunun sonucunda oyuncu düşmanların maksatlarını anlamada güçlük çeker.
Oynanış Özellikleri
Crysis'teki tema tamamen çizgisel olmasına rağmen çoğu bölümde gerçekleştirilmesi zorunlu olmayan birçok ek görev ve hedefler vardır. Ancak bu durumda, hedeflerin uygulanması ve başarısızlıklarla sonuçlanması konu üzerinde hiçbir etki doğurmadığından konu yine de çizgisel olarak kabul edilir.
Oynanış tarzı ve tasarımı koşullu olarak iki parçaya ayrılır. İlk parça: serbest oynanışa sahip açık bölümler. İkinci parça: çizgisel oynanış ve "yeni yetme" tasarım bölümleri.
Oyunun ilk kısımlarındaki oynanış ve mekân (bölüm) tasarımı, konuya karşılık, tamamiyle çizgisel değildir. Crysis oyunu (İngilizce: sandbox game) ile doğal oynanışa (İngilizce: emergent gameplay) başvurmaktadır. Oyun, oynayan kişiyi belirli bir yönde tutmaz, bu da oyuncuya yalnızca senaryo dışı deneyimler yaşamasına olanak tanımaktadır.
Nano giysi özellikleri, silah tadilleri, mevcut ulaşım olanakları ve etkileşimli çevrenin dışında Crysis 'te ilerleme yolunu tamamen oyuncu tarafından seçilme olanağı bulunmaktadır. Örneğin, herhangi bir bölümün tamamını hiçbir düşman öldürmeyerek geçmek oyuncuya kalmıştır.
Alıntı: tr.wikipedia.org
Oyundaki etkileşimlilik yüksek düzeydedir. Oyun yıkılabilir çevreye ilişkin birçok sanal dünya unsuruna sahiptir. Oyuncu dolaplar, kutular, araç dal ve gövdeleri, kayalar, çeşitli hayvanlar, avandalar, aletler, sayfa artıkları vs gibi nesneler türlü ortamlarla etkileşimde bulunabilir. Eşyalar ve nesneler kaldırılıp atılabilir (güç modu varken de yokken de) ve yakın çarpışmalarda silah olarak kullanılabilir. Kulübeler tamamiyle yerle bir edilebilir, ağaçlar güç modundayken ateşli silahlarla kesilebilir veya zarar verilebilir. Yapraklar ve ince dallar oyuncu hareketiyle beraber savrulabilir. Oyun, bol fırsatlara rağmen oyuncuyu etkileşimli nesneleri kullanmak için mecbur etmez: Crysis'i oynayan bir kişi, dünyadakine benzer işleri yaptığının farkına varmaz. Bu da oyuncunun senaryo dışı tecrübeleri yaşamasına dayanak sağlayan bir oynanış tarzını konuya dahil etmeye yaramaktadır.
Crytek, oyun motoru CryEngine 2 ve alt sistemiyle sıkıca entegre edilmiş kendine özgü tasarımı bulunan CryPhysics fizik motorunu kullanarak yıkılabilir çevre bordası ve yüksek düzey etkileşimlilik oluşturmuştur. Belirtilmesi gereken bir başka konu ise oyunun desteklenmesi ve hatta resmî belirtimlerine dahil edilmesine rağmen Ragdoll fiziği oyunda yer almamıştır. Açıkçası bu, geliştiricilerin oyun yaş sınıflamasını indirgemek için arzuladığının kanıtıdır. Rag doll animasyonu olgusuna rağmen oyunun güncellemesi çıktıktan sonra oyundan silinmiştir.
Zorluk düzeyi
Oyun dört farklı zorluk düzeyine sahiptir: Kolay (İngilizce: easy), Orta (İngilizce: medium), Zor (İngilizce: hard) ve Delta (İngilizce: delta). Zorluk düzeyi artan çoğu nişancı oyununda olduğu gibi düşmanlar tarafından neden olunan hasarı artırmak ve baş kahramanın sağlık stokunu azaltmak için düşman tepkisine ve doğruluğuna önem vermektedir. Crysis 'te, tüm bunlara ek olarak, oynanışta herhangi bir değişikliğe doğrudan aracılık eden çeşitli HUD zorluk düzeyleri değiştirilebilmektedir.
Bu sebeple, en kolay zorluk düzeyinde iken sağ alt köşedeki kırmızı düzey çizgisinden çevredeki tüm düşmanlar oyuncu karakter yerini tespit edip etmediği izlenebilmektedir, mesela belirteç lal rengini gösterdiğinde muhtemelen üstüne makineli bir silah monte edilmiş bir araç karaktere doğru yaklaşır. En zor düzeyde ise tüm bu özellikler ve çapraz görüş ortadan kaybolur. Bu noktada Crysis taktik nişancı tarzına benzemeye başlar.
Öte yandan, azami zorluk düzeyi seçildiğinde düşmanlar kendi aralarında Korece konuşmaya başlar, bunun sonucunda oyuncu düşmanların maksatlarını anlamada güçlük çeker.
Oynanış Özellikleri
Crysis'teki tema tamamen çizgisel olmasına rağmen çoğu bölümde gerçekleştirilmesi zorunlu olmayan birçok ek görev ve hedefler vardır. Ancak bu durumda, hedeflerin uygulanması ve başarısızlıklarla sonuçlanması konu üzerinde hiçbir etki doğurmadığından konu yine de çizgisel olarak kabul edilir.
Oynanış tarzı ve tasarımı koşullu olarak iki parçaya ayrılır. İlk parça: serbest oynanışa sahip açık bölümler. İkinci parça: çizgisel oynanış ve "yeni yetme" tasarım bölümleri.
Oyunun ilk kısımlarındaki oynanış ve mekân (bölüm) tasarımı, konuya karşılık, tamamiyle çizgisel değildir. Crysis oyunu (İngilizce: sandbox game) ile doğal oynanışa (İngilizce: emergent gameplay) başvurmaktadır. Oyun, oynayan kişiyi belirli bir yönde tutmaz, bu da oyuncuya yalnızca senaryo dışı deneyimler yaşamasına olanak tanımaktadır.
Nano giysi özellikleri, silah tadilleri, mevcut ulaşım olanakları ve etkileşimli çevrenin dışında Crysis 'te ilerleme yolunu tamamen oyuncu tarafından seçilme olanağı bulunmaktadır. Örneğin, herhangi bir bölümün tamamını hiçbir düşman öldürmeyerek geçmek oyuncuya kalmıştır.
Alıntı: tr.wikipedia.org
Similar topics
» Crysis Hakkında
» Crysis'in Oynanışı
» Crysis Silahlar
» Crysis Warhead İncelemesi
» Crysis İlk Oyununun Tam Çözümü
» Crysis'in Oynanışı
» Crysis Silahlar
» Crysis Warhead İncelemesi
» Crysis İlk Oyununun Tam Çözümü
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz